<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<rss version="2.0">
  <channel>
    <title>surogatki - komentarze</title>
    <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html</link>
    <description>Oglądam właśnie program " Teraz my" na temat kobiet wypożyczających  swoje " brzuchy" parom, ktore nie mogą mieć dzieci. Takie zastępcze matki, użyczają swojej macicy, w której to metodą in vitro zostaje umieszczny materiał genetyczny danej pary. Oczywiście biorą za to pieniądze. &#xD;
Bardzo trudny problem natury moralnej . &#xD;
Zgodnie z polskim prawem matką jest ta osoba, która urodziła dziecko. &#xD;
  &#xD;
Pani  Radziszewka chyba jednak nie przygotowała się do dyskusji , kilka razy w ciagu minuty powtarzała,  że w krajach sąsiednich proceder ten jest zakazany i to jedyny argument "przeciwko" jaki usłyszałam z ust pani minister. Poza tym wypowiedzi  jej były emocjonalne, narzucające swój swiatopoglad innym.... &#xD;
  &#xD;
Hmm... &#xD;
No cóż, nie mam zdania. To trudny problem. No bo tak naprawdę dziecko posiada materiał genetyczny rodziców, ktorzy są dawcami jajeczka i plemnika a kobieta -matka zastępcza zwana surogatką użycza jedynie swojego ciała. Czy to jest etyczne, nie zajmuję w tej kwestii stanowiska. &#xD;
Jedno jest pewne, należałoby wprowadzic uregulowania prawne tego problemu, ponieważ może zdarzyc się,  iz taka matka-zastępcza, zgodnie z naszym obecnie obowiązującym prawem, zechce dziecko zatrzymac . Rodzice zaś ( ojciec)  zostaną zmuszeni do płacenia alimentów na własne dziecko, ktore będzie wychowywane, przez matke-zastepczą... I zdaje się,że właśnie taka sytuacja ma miejsce. &#xD;
  &#xD;
  &#xD;
  &#xD;
 </description>
    <lastBuildDate>Fri, 4 Dec 2009 12:16:37 +0100</lastBuildDate>
    <item>
      <title>zaba791: Zgadzam się, że temat trudny i trudno ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7516326</link>
      <description>Zgadzam się, że temat trudny i trudno postawić się jednoznacznie po którejś ze stron. Więź, jaka rodzi się miezy matką i dzieckiem podczas ciąży, podczas porodu, jest jedyna i niepowtarzalna i to, jakie geny ma w sobie to dziecko niewiele zmienia. Są na pewno kobiety, które potrafią oddać dziecko, są takie, którym wydaje się, że będa potrafiły. A jednocześnie na świecie tyle nieszczęśliwych, samotnych dzieci, którym możnaby dać miłość i ciepło rodzinnego domu...</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7516326</guid>
      <pubDate>Fri, 4 Dec 2009 12:16:37 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>annamariawozniak: To smutny i złożony temat. A ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7505577</link>
      <description>To smutny i złożony temat. A wydawać by się mogło, ze posiadanie dziecka własnego dziecka to sprawa prosta i łatwa. Ile kobiet, tyle opini. Ilu ,,mądrych", tyle zdań w temacie surogatek. Wiem jak wygląda walka o własne potomstwo prowadzona latami, widziałam kobiety, które niczym w powiedzeniu ,,co rok- prorok" dzieci rodziły, a potem trudzą się żeby wychować je na ludzi...&#xD;&lt;br/&gt; I myślę sobie, że każde wyjście jest wyjściem, a wszystko zależy od tego, co mamy w głowie.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7505577</guid>
      <pubDate>Wed, 2 Dec 2009 07:14:37 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>vi.the.q: To temat nie tyle trudny co ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7504543</link>
      <description>To temat nie tyle trudny co niesprawiedliwy.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Wszystko zależy od osobistego dramatu i od nastawienia kobiety co wynajmuje swoją macicę.Poród zmienia bardzo psychikę kobiety głównie dzięki zmianom hormonalnym. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Zresztą po tym programie zauważyłem, ze dziecko stało się towarem na sprzedaż. A to nie jest dobre podejście. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Powiem tak, dopóki samemu się nie stanie po tej stronie (bezpłodność nie możliwość urodzenia dziecka) nie uczciwe jest potępianie tego.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Pozdrawiam.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7504543</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 21:36:02 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>dr_ewa999: Trudny temat. Niezaleznie po której ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7503457</link>
      <description>Trudny temat. Niezaleznie po której stronie sie stanie racja jest pośrodku . Do tych decyzji jedną i drugą stronę doprowadza desperacja. Dlatego trzeba cos z tym zrobic- albo zalegalizowac i ustalic standardy albo zakazać...&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Ja jednak chciałabym nawiązać do programu tv i pani minister Radziszewskiej , ktora stwierdziła,ze za bezpodnośc w równym stopniu odpowiadaja mężczyznij jak i kobiety ( nie podając oczywoiście żródła owego badania). Pani " surogatka" zauważyła,ze ona obserwuje,ze raczej wiecej jest bezplodnych kobiet niz mężczyzn, gdyz własnie to one zwykle zwracaja sie do jej agencji. Na co pani Radziszewska uzyła argumentu , który zwalił mnie z nóg a mianowicie rzekła" Ja wiem lepiej, jestem lekarzem".Przyznam szczerze,że słuchałam z zażenowaniem...&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Sprawa wymaga bardzo rozważnej analizy i wycieczki typu" wyrodna matka" - następny argument pani minister- chyba nie powinien byc przy rozmowie i o tak ważnej sprawie użyty. Potrzeba nam merytorycznej dyskusji pozbawionej emocji i uprzedzeń.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7503457</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 18:01:10 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>akseni: To wszystko łatwo poddac ocenie, kiedy ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7502687</link>
      <description>To wszystko łatwo poddac ocenie, kiedy sie stoi z boku. Jestem wzrocowym inkubatorem, nie znam problemu z zajsciem w ciąze. Znam zas siebie, nie wariowalabym zeby przekazac jedynie sluszny moj prywatny materiał genetyczny - tylko adoptowałabym. Mysle, ze to jest jakis sposob na posiadanie dziecka. Mysle jednak, ze to musza byc psychicznie bardzo silne osoby, poniewaz ta wiez jaka sie tworzy miedzy matka i dzieckiem jest czasem nierozerwalna i nie pomoga na to zadne paragrafy. Teraz na surogatki sa brane osoby przypadkowe co za chwile spowoduje problem o wiele wiekszy niz nam sie wydaje.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7502687</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 14:49:11 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>grey_dragon: Poza powiedzmy ściśle określonymi ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501231</link>
      <description>Poza powiedzmy ściśle określonymi przypadkami wydaje mi się, że o tym kto jest rodzicem powinny zdecydować geny. Bo z jakiej okazji kobieta, która tylko nosiła dziecko ma być jego matką, a osoby, których wypadkową genetyczną jest dziecko nie mają do niego prawa. Paranoja.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501231</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 09:08:00 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>mozart64: etyka nigdy nie da się pogodzić z ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501222</link>
      <description>etyka nigdy nie da się pogodzić z postępem genetycznym, a to dlatego, że człowiek nigdy nie będzie mądrzejszy od Pana Boga. żadne prawo, żadne zapisy tego nie zmienią. zawsze ktoś na tym ucierpi.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501222</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 09:06:21 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>gofer73: nic dodać nic ująć - moim zdaniem ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501213</link>
      <description>nic dodać nic ująć - moim zdaniem wyczerpałaś temat całkowicie.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501213</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 09:04:07 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>krogulec14: Paskudnie trudny temat wzięłaś Ewuś. ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501187</link>
      <description>Paskudnie trudny temat wzięłaś Ewuś. Nawet jak na poniedziałek jest bardzo ciężki. Ale, jak to mówi Pośpieszalski, warto (trzeba) rozmawiać.</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501187</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 08:56:45 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>emka1216: Obawiam się, że zanim regulacje prawne ...</title>
      <link>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501000</link>
      <description>Obawiam się, że zanim regulacje prawne osiągną stan embrionalny, problem urośnie do góry lodowej</description>
      <guid>http://drewa999.blox.pl/2009/11/surogatki.html#k7501000</guid>
      <pubDate>Tue, 1 Dec 2009 06:59:48 +0100</pubDate>
    </item>
  </channel>
</rss>


